"Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
"Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Panowie, jak dotąd dostrzegłem w aucie w zasadzie jedną wadę/niedopracowanie. Chodzi o tzw. "heat soak" dość szeroko opisywany na US forach. Mianowicie podczas użytkowania w mieście typu Warszawa, w takie dni jak wczoraj czy dziś (chwilami było chyba ponad 20 st C, a w słońcu pewnie spokojnie ze 30) w korkach auto grzeje dolot i traci moc na niskich biegach. Temat jest o tyle ciekawy, że nie był chyba specjalnie poruszany na jakimkolwiek forum BMW w PL, włączając w to Mforum. Rozumiem przy tym, że założenie producentów było takie, że M5 jest autem głównie na autobahny. Tym niemniej sprawa wygląda tak: ciepły dzień, korek, stoję już ładną chwilę, łapie mnie czerwone - mam pole position. Start, jedynka, dwójka zauważalnie przymulona, i mniej więcej na wysokości trójki Mka robi spektakularny odjazd, w taki sposób, jak to zrobić powinna. Później droga się luzuje, dolot chłodzi i jest git, na jedynce i dwójce Mka gniecie w fotel niemiłosiernie :hurra:
Temat dość mocno prześwietlany na US forach, szczególnie ważny dla chłopaków mieszkających w Kalifornii, itp
Ogólnie wygląda na to, że problemem jest to, że Mka ma tzw. intake air temperature sensor (czujnik powietrza dolotowego, chyba tak to się powinno tłumaczyć) umiejscowiony przy przepływce, która z kolei znajduje się bardzo blisko silnika, który to generuje bardzo wysokie temperatury. W związku z tym czujnik śle do DME informację o bardzo wysokiej temperaturze, co kastruje moc. Dopiero przy nieco większej prędkości, gdy panuje większy przedmuch pod maską sytuacja się normalizuje.
Sposoby walki z tym są różne, jedni starają się jakoś odizolować przepływki od motoru, inni stawiają na taki kit, oferowany w US w cenie powiedzmy nie zwalającej z nóg
http://www.beastpower.com/p/bmw/ufmotor ... BE39M-IATS
Sam cały czas zastanawiam się nad takim rozwiązaniem na wiosnę.
Wiem, że jest tu na forum kilku posiadaczy e39 M5, czy u Was ten problem jest również zauważalny?
Temat dość mocno prześwietlany na US forach, szczególnie ważny dla chłopaków mieszkających w Kalifornii, itp
Ogólnie wygląda na to, że problemem jest to, że Mka ma tzw. intake air temperature sensor (czujnik powietrza dolotowego, chyba tak to się powinno tłumaczyć) umiejscowiony przy przepływce, która z kolei znajduje się bardzo blisko silnika, który to generuje bardzo wysokie temperatury. W związku z tym czujnik śle do DME informację o bardzo wysokiej temperaturze, co kastruje moc. Dopiero przy nieco większej prędkości, gdy panuje większy przedmuch pod maską sytuacja się normalizuje.
Sposoby walki z tym są różne, jedni starają się jakoś odizolować przepływki od motoru, inni stawiają na taki kit, oferowany w US w cenie powiedzmy nie zwalającej z nóg
http://www.beastpower.com/p/bmw/ufmotor ... BE39M-IATS
Sam cały czas zastanawiam się nad takim rozwiązaniem na wiosnę.
Wiem, że jest tu na forum kilku posiadaczy e39 M5, czy u Was ten problem jest również zauważalny?
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
e39540 Wybacz ale jak klikam link pokazuje mi "404 Not Found" 

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
A co piszą na forach za oceanem na temat przeniesienia czujnika? Pomaga to?
Jeżeli jest jak piszesz to problem overheating protection i w konsekwencji obniżenie parametrów silnika na pewno występowałoby też w nowych samochodach - a nie sądzę by BMW M takiego bubla wypuściło.
Jeżeli jest jak piszesz to problem overheating protection i w konsekwencji obniżenie parametrów silnika na pewno występowałoby też w nowych samochodach - a nie sądzę by BMW M takiego bubla wypuściło.
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Hmm, no widzisz właśnie nie wiem, za oceanem ròżnie pisza, ale chyba większość zdań jest pozytywnych. Zastanawia mnie tylko, czy nie niesie to ze soba żadnego zagrożenia dla silnika, w kwestii oszukiwania DME i jakiegoś ewentualnego przegrzania. Ja sam emke mam od pòłtora tygodnia, wiec moje doświadczenie w tej kwestii jest znikome, niemniej poszę jakie sa moje odczucia plus to, co udało mni się znaleźć na zagranicznych forach. Na ile występuje to w nowych samochodach (e60, e63,e90-93), tego nie wiem, jenak wydaje mi się, że mogło to być poprawione choćby poprzez przeniesienie tego nieszczęsnego czujnika w inne miejsce. A czy W BMW M strzeliliby takiego bubla, szczerze nie mam zielonego pojęcia. Poza tym wydaje mi sie, że jakby już strzelili, to w egzemplarzach poliftowych zostałoby to jakoś poprawione, a na forach US skarża sie zarowno na przedlifty jak i na polifty
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Na podstawie sygnału z tego czujnika będzie pewnie cofany KWZ, więc zmieniając jego pozycję istnieje duże ryzyko stuku, który w silnikach wolnossących jest przyjacielem wysokiej temperatury powietrza dolotowego.
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Rozumiem, to już cenna informacja, wskazujaca jakieś konkretne zagrożenie wynikajace z takiego rozwiazania. Jednak z drugiej strony emka ma przecież czujnik spalania stukowego
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Miałem kiedyś podobny problem z masakrycznym zmuleniem w korkach podczas upału. Rozwiazanie okazało sie banalne wręcz głupie, ale pomogło - nowe wisco.
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Hmm, ciekaw to co piszesz. Czyli walnięte wisco powodowało taką utratę mocy?
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Tak, ale tylko w cieplejsze dni w korku. Nie umiem tego logicznie wytłumaczyć, ale tak było... Wrażenie jak by uciekło 100-150koni - nie wiem czy u Ciebie jest aż tak drastycznie odczuwalny spadek mocy. Prawidłowa moc pojawiała sie po chwili od ruszenia.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Spiete visco stawia duzy opor,po ruszeniu ped powietrza wychladza bimetal i wisco sie wylaczalo ( krecilo z malym oporem )
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Miałoby to sens, bo u mnie w cieplejsze dni też to bardzo mocno odczuwałem w korkach.
A jest jakiś sposób zdiagnozowania wiska?
A jest jakiś sposób zdiagnozowania wiska?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Heat soak", grzanie i zamulenie w e39 M5
Trzeba sprawdzić kiedy działa po prostu czy nie reaguje zbyt szybko.
Przyczyną częstszej pracy mogą być też mocno zabrudzone chłodnice przez które słabo przepływa powietrze i nie dociera do visca.
Przyczyną częstszej pracy mogą być też mocno zabrudzone chłodnice przez które słabo przepływa powietrze i nie dociera do visca.